Cari Blog Ini

Isnin, 11 Mei 2015

Holiday ~ Depart Time!! (21st April 2015)

Kakak Rania jaga baby
Abg darwisy selfie
with Aisyah
Alhamdulillah...semasa on the way nak ke klia 2, along inform dalam whatsapps family yg kak wani dah bersalin baby girl..Syukur..tambah lagi sorang anak buah ku..welcome to the world Aisyah Sara Hani Hairunizad..Mamalynn will see u when i come back to malaysia ok darling..love u dear..muaahhhh..Che Ta a.k.a Rania xleh lg manja2 sebab dah ada adik aisyah..hehehh

Kitaorg sampai klia2 awal sejam dari masa jangkaan..jika ikut jadual dari www.yoyo.my bas kami tiba jam 8.00mlm di klia2..tp pkul 6.45pm dah sampai dah..so boleh lah kitaorg relaks2 dulu kat airport ni..fieza pun akan naik flight dr kuantan ke klia pkul 7.45pm nanti..lebih kurang dlm 9lebih dia sampai lah di klia 2 ni..

Wajah selepas check in..ni belum
lg kena buang can food..heheheh
Sampai je kat airport ni 1st yg kitaorg cari adalah kedai makan..lapo lah weii.. x sempat mkn..harini mmg kucar kacir sikit planning aku. Memang lah dah start cuti arini..tp disebabkan aku nak tinggalkan event2 aku (hotel ada 285 bilik n hampir 250bilik utk 2 event 3kontingen maksak) Nak minta tolong kawan-kawan jagakan jadi kita kena clearkan dulu..aku dtg juga utk jumpa organizer n kenal kan ngan mereka sapa yg diaorg bleh refer sepanjang ketiadaan aku..pas2 boleh pulak pagi ni ada lori pasir terbalik kat simpang ke Danga Bay n semua kenderaan di arahkan masuk ke UDA sebagai jalan alternative..patut lah pagi-pagi depan umah aku bising ngan keta hon x henti2..kalau nak kuar simpang umah je dah dekat 1 jam..korang rase??nak ke ofis pagi tu amik masa dekat 3jam!!yg biasa 10minit dah sampai..appoinmnt aku pkul 9 so aku anjakkan pukul 10..dgn harapan pkul 11 aku dah bleh blk n siap2..nak jadikan ceta,bleh plak organizer aku ni g kuar jln2 kat puteri harbour..pas2 sesat..aku terpaksa tunggu sampai hampir pkul 11.40.discuss-discus jam dah dekat pkul 1..nak tak nak aku kena mnta diri gak sebelum aku kena tinggal bas..blk umah terus siap-siap pkul 2 nk kuar umah, faiz dah whatapps yg dia dah sampai..lagi lah aku kelam kabut..x sempat nak lunch..so aku sempat capai roti je utk mkn dlm bas..redha je lah..

Beberapa minit sebelum berlepas..
nampak x faiz dah ready ngan bantal
dia tu. tak sampai 5 minit berlepas
kitaorg dah sampai jepun dulu.. ;p
So sampai klia g mkn kat 1 kedai mamak di level 3..sederet dengan nando's..dari design luar mmg gah n menyelerakan..tp bila dapat..hmmm...xpe lah mkn je sebb dh lapar..tp last lah kitaorg mkn kat kedai ni..nampak x ciri2 penyesalan kitaorg kat situ..hahahaha..

Sementara tunggu fieza sampai,kitaorg nak solat jamak n rehat2 dlm surau dulu..flight pun pku1 12.45am.. haaa.. kat sini aku n syida tukar sikit duit yen..mcm x sedap pula xde lansung duit yen..so aku tukar duit thai balance aku g krabi aritu so dpt lah dlm rm 300++ n aku tambah lg rm200 jdkan rm500..so tu je r yg aku tukar..at least ada gak duit yen kan..dapat lah dalam 17,000yen.

Dlm pkul 9 lebih fieza sampai..so discuss2 sikit n abg sani sempat fb msg suruh kitaorg beli apa2 mkanan utk mkn dlm disneyland nnti..so mcm2 kitaorg beli especially roti,coklat,air..faiz beli stok rokok..so aku pun tolong pegangkan sekotak..kesian adik aku sorang ni..nanti dedor xdpt rokok malaysia mcm kat korea aritu.. hehehe..so settled je semua kitaorg terus lah check in luggage..jam 11.45pm kitaorg pun check in..fieza 2 kali kena buang air mineral dia..1st tu mmg dah tinggal sikit..so bila dah scan pasport dia g beli air lg sebb ingat dah xde scan lg..sekali bila turun bawah ada lg 1 scanning n agak ketat..air mineral tu ok lg kena buang..yg si farah boleh masukkan can food dlm back pack dia..adusss!!!hampir lebih 10tin stock makanan kena buang..muka dia mmg x leh simpan perasaan frustrated..banyak tu kena buang..aku pun lupa nak remind dia..silap aku gak yg take thing for granted..plus dia pun 1st timer g holiday mcm ni..xpelah farah..barang yg lepas jgn dikenang..dah2..simpan muka frust tu dik.. kita enjoy!!

so jam 12.30 kitaorg dah naik flight..tempat duduk kitaorg terpisah..aku,faiz n fiza dekat-dekat..farah n firdaus..syida je sorang2..aku ngan faiz naik flight je dah tak ingat apa..terus je tertido..6jam tu....baik kitaorg tido dulu charge bateri masing2..faiz pun semlm keje mlm..blk2 jb terus siap2 g travel.. mmg kitaorg collapse..so better we charge our energy.

Cant wait for our awesome holidays!!

**tetiba rindu ikien sebb kitaorg plan g jepun sesama..tp time ni dia ngah sarat.xpelah..baby lebih penting..miss u friend..




Tiada ulasan: