Cari Blog Ini

Selasa, 21 April 2015

Holiday - Japan

Hai semua....

Lama sgt x update story..Sibuk memang x hengat lah...Trip g Krabi pun aku x sempat nk update kan...hehheh..

Today aku tgh on the way nak ke klia 2 utk ke jepun..dah 2 tahun tertangguh trip ni..ye lah..jepun antara negara yg maju n taraf hidup yg agak tinggi..tapi diz year aku dapat realisasikan nya..insya Allah...

So trip ni agak ramai..6orang..aku,faiz kimtan,farah n firdaus(dua2 ni adik faiz..)syida n fieza..Trip ni kitaorg dah plan bulan 9 2014..so sikit2 lah planning nye..x rasa beban sgt..tiket flight pergi balik dari klia2 ke narita lebih kurang rm1,800.tp untung si farah n firdaus..sebb harga minyak dunia turun so tiket flight pun turun ke rm900..separuh dr tiket kitaorg..oleh sebb diaorg tgk harga tiket trun sebb tu ibu suruh ikut.. hehehehe... xpe..aku ok je..

Untuk penginapan aku booking apartment 3 rooms via www.airbnb.com kat situ korang kena tgk apartmnt yg mcmana korang nak..jepun bukan mcm Malaysia sewa 1 umah dok ramai2..diaorg head counting..so yg ni sorang lebih kurng rm800 utk 7mlm..kenapa tak tido hotel??Jepun ni hotel paling murah dlm 200++ pastu nanti macam-macam peraturan..sebab tu pilih apartment je..lagi jimat dan selesa. Bagi pemilihan apartmnt ni aku mnta tolong abang sani. Dia ni abg ipar mmber hotel aku.. Dia dok jepun sebb temankan wife dia blaja..so aku mnta tolong dia jd tourist guard kitaorg..Dari bayar mahal-mahal kat travel agent baik aku bagi bisnes kat kawan-kawan as side income diaorang. so yg ground punya cost semua sekali sorang rm1,500.00nett. Cost ni dah termasuk sewa transport pick up dr Narita dan nk ke fuji,tiket disneyland, public transport fee.Cost ni tak termasuk makan n lain-lain entrance fee..kira ok lah..kalau g sendiri tiket bullet train JR pass je dah rm900..pas2 kat mt fuji pun kitaorg tido 1 mlm kat sana..yg tu bilik lebih kurang rm 110 sorang.

Tiket flight : rm1800
Penginapan :rm920
Tiket bas yoyo: rm110(jb-klia2-jb)
Ground cost : rm1,500
TOTAL : rm4,330

Duit shopping / belanja aku x tukar pun..sebbnyaa duit penginapan kat tokyo aku dah bayar dulu via kad credit..so aku mnta kawan2 ku bayar duit penginapan dlm matawang yen..tu je dah dekat 3k lebih..sebb tu aku x tukar duit..byk pegang cash mcm2 di belinya nnti..tp aku aktifkan atm card aku..so if emergency bleh kuar duit kat sana..So nnti bila free aku akan hapdet lg negara ultraman..
Take care guys!



doakan pernerbangan ku selamat pergi & balik..

Tiada ulasan: